Thursday, September 24, 2009

සිහින සමාජයක බලදේව බලු වෙයිද ?

දිනය; සැප්තැම්බර් 24, වසර 2009, බ්‍රහස්පතින්දා දිනයක්,

සිත් දින පොතෙන් බ්ලොග් දින පොතට සටහන් අංක 13

සිහින සමාජයක බලදේව බලුවෙයිද ? .................................

අපි කවුරුත් සිහින දකිමු.
සිහින අතුරින් සුන්දර සිහින දකින්නට කවුරුත් රිසි වෙති.

සිහිනයත්, යතාර්ථයත් අතර ඇති සබැඳියාව, සිහිනයේ සුන්දරත්වය හෝ භයංකාරත්වය තීරණය කරයි.

සිහිනයත් යතාර්ථයත් දුරස් වත්ම, සිහිනයෙන් මිදුනු කල ඇති වන භයංකාරත්වය හෝ අප්‍රසන්නතාවයද වැඩිවේ.

සිහින තමන්ටම මවා ගත හැක.

එසේම තවත් අයවලුන් විසින් සිහින මවා ඒවා වෙනත් අයට බැලීමට සැලැස්විය හැක.

ඒවා බලන ඇතැමුන් ඒවා තුල ජීවත් වන්නට පෙළඹේ.

ජනමාධ්‍යය, ජන සමාජයක් තුල සිහින මවන්නාවූ ප්‍රබලතම මාධ්‍යයකි.
මාධ්‍යයෙන් මැවිය යුතු සිහින තීරණය කරන්නේ මාධ්‍යයේ පැවැත්මෙහි ප්‍රබල සාධකයක් වන වෙළඳ ව්‍යාපාරයි.

අත දිග හැර වියදම් කරන පාරිභෝගික ජීවන රටාවක් සහිත ජන සමාජයක් මේ සිහින තුලින් බිහි කිරීම ඔවුන්ගේ අරමුණයි.
ඒ, එය ඔවුන්ගේ පැවැත්මෙහි ප්‍රධානතම සාධකය වන නිසාවෙනි.

ඔවුන් විසින්යතාර්ථයෙන් දුරස් වූ සිහින ලොවක් තුල ජීවත් වන සමාජයක් කරා වත්මන් පරපුර දැනටමත් රැගෙන ගොස් හමාරය.

මේ සිහින සමාජයේ මායිම්, නිම්නයන් ලකුණු කරන්නේද, අවශ්‍යතාවයන් තීරණය කරන්නේද ඔවුන් විසිනි.

මේ සිහින සමාජය තුල මිනිසෙකුගේ වටිනාකම එසේත් නැති නම් ඔහුට ලැබිය යුතු ගෞරවය බොහෝ විට තීරණය වන්නේ ඇඳුම මතය, නොඑසේනම් බාහිර පෙනුම මතය.

පිටින් බැලූ විට ඉතා හොඳින් ඇඳ පැළඳ සිටී නම් ඔහු වැදගත් මහතෙකි, නැතිනම් නෝනාමහතෙකිය.

ඒ,මේ සිහින ලොව තුල වැදගත් කමේ නිර්ණායකය, භාහිර පෙනුමට සීමාකර තිබීම නිසාය.

මිනිසෙකුගේ ආත්ම අභිමානය සඳහා බලපාන්නාවූ සාධක අතුරින් පහලින්ම ඇති සාධකයක් වන බාහිර පෙනුම ඔවුන් විසින් මෙතරම් ඉහලින් තබා ඇත්තේ, එය පවත්වා ගැනීම සඳහා ඒ හා සබැඳි භාණ්ඩ හා සේවාවන් රාශියක් පරිභෝජනය කල යුතුව ඇති නිසාය.

එය ඉතා ලාබදායී ව්‍යාපාරයකි.

අද වෙළඳ පොලේ ඇඳුම් ආයිත්තම් වල මිල ගණන්, ඒවායේ සැබෑ නිෂ්පාදන වටිනාකමට වඩා ඉතා ඉහලය.

කීය කිව්වත් මේ සඳහා වියදම් කරන්නට මිනිසුන් සෑදී පැහැදී සිටින්නේ තම ආත්ම අභිමානය එතරම්ම තමනට වැදගත් වන නිසාය.
එමෙන්ම මේ සිහින සමාජය තුල ඕනෑම අයෙකුට අත පය දිග හැර වියදම් කර මනා බාහිර පෙනුමක් ලබාගැනීමෙන්, වැදගතෙකුගේ චරිතයට අවතීර්ණ විය හැකි නිසාය.
මේ නිසාම බහුතරයක් තම වැටුපෙන් විශාල කොටසක් ඇඳුම් පැලඳුම් මෙන්ම රූපලාවන්‍ය කටයුතු සඳහාද වැය කරන්නේ රූපය හෝ සුන්දරත්වය ඉස්මතු කිරීම උදෙසා පමණක්ම නොව, වාණිජත්වය විසින් තනා දී ඇති නිර්ණායකයන්ට අනුව ආත්ම අභිමානය හා බැඳි තම වැදගත්කම රැකගැනීම උදෙසාය.

මෙහි බොහෝදෙනෙකුට වසන්ව ඇති සත්‍යය වන්නේ, තම වැදගත්කම හෝ ආත්ම අභිමානය, එතරම්ම වැදගත්කමක් නැති භාහිර පෙනුම හා සම්බන්ධ කර තනා ඇති සිහින නිර්ණායකයයි.

මෙය මෙතැනින් නොනවතී.

තවත් මූලික අවශ්‍යතාවයක් වන ආහාරද මෙවන්වූ සිහින නිර්ණායකයන්ට හසුව ඇත.

වැදගතුන්ගේ බොජුන්හල් දසත පැතිර ඇත.

ඉතින් ඇතැමුන් මේවායෙහි රිංගන්නේ බඩපිරෙන්නට යමක් කෑමට වඩා තම තත්වය පවත්වාගැනීමටය.
බඩපිරෙන්නට මේවායින් කෑමට තරම් වත්කමක් බහුතරයක් වන පහල මධ්‍යම පංතිකයින්ට නැත.

ඉතින් ඔවුන් මේවායෙහි ගොස් යන්තම් ලෙව කා එති.

තම පාරිභෝගිකයන්ගෙන් බහුතරයක් වන, පහල මධ්‍යම පන්තික මේ ලෙව කන්නන්ගෙන් හොඳ ලාබයක් උපයා ගන්නට මේ වෙළඳුන් සමත් වෙති.

මන්ද, යන්තම් මස් කටු කෑල්ලක් හා අල පෙති කිහිපයකින් සමන්විත වන අඩුම මිල ආහාරය රුපියල් දෙසීයද ඉක්මවන බැවිනි.

උපන් දිනය ,විවාහය, වැනි ජීවිතයේ වැදගත් සැමරුම් සියල්ලන්ටම මේ සිහින නිර්ණායක පැනවී ඇත.

මෑතක සිට විවාහ උත්සවය හින්දි සිහින චිත්‍රපටියක් හා සමව පවත්වනයුරු, ඒ සඳහාම වෙන්වූ රූපවාහිනී වැඩසටහන් වලින් ඉදිරිපත් කරයි.
මේවා සියල්ල අංග සම්පූර්ණ විවාහ උත්සවයන්ය.
මෙවන් උත්සව පැවැත්විය හැක්කේ මුලු ජන සමාජයෙන් සියයට දහයකටත් අඩු පිරිසකටය.
එසේ වුවත් මේ සිහින ලොව තුල අතරමං වන තරුණ තරුණියන් තම අතේ හැටියට නොව හිතේ හැටියට වියදම් කර තම විවාහ උත්සවය පවත්වන්නට ගොස් හතර අතේ ණය වෙති.

ගමේ ගොඩේ ගිනි පොලී කාරයාගේ කාර්‍යබාරය ඉටුකරන වැදගතෙක් මේ සිහින සමාජය තුල සිටී.

ඒ ක්‍රෙඩිට් කාඩ් එකය.

“හිතේ හැටියට වියදම් කර පසුව ගෙවන්න”.ඒ එහි තේමාවයි.

ගෙවන්න බැරි වන විට ක්‍රෙඩිට් කාඩ් එකේත් ගිනි පොලී කාරයාගේත් වෙනසක් නැත. දෙකටම ඇත්තේ එකම ගිනි පොලියකි.

ක්‍රෙඩිට් කාඩ් එකක් භාවිතය ලොකු කමක් ලෙස සලකන චින්තන රටාවක්,එය හඳුන්වා දීමේදීම ඇති කෙරුනි.
ඇත්තටම එහි ප්‍රයෝජනය අභිබවා, මේ ලොකුකම ඉහට ගත් බහුතරය අද ස්ථාවර ණයකාරයන් බවට පත්ව ඇත.


බොහෝ විට සරල බව හා චාම් බවින් යුක්ත වුවන් මේ සිහින සමාජය තුල සලකන්නේ ගොඩයන් ලෙසය.

අතේ ඇති හැටියට, අරපරිස්සමින් වියදම් කිරීම සලකන්නේ ලෝබ කමක් ලෙස හෝ දුප්පත් කමක් ලෙසය.

නොවටිනාකම්, වටිනාකම් ලෙස අගයන , අනාගතයට හෝ හදිසියකට ඉතිරියක් නැති, සෝබනකාර, ස්ථාවර ණය කාරයිගෙන් මේ සිහින සමාජය පිරී ඇත.

ඔවුන් අනුන් තැනූ මේ සිහින ලොව තුල ජීවත් වෙමින් තමන්ගේ අත ඇති තුට්ටු දෙක මේ සිහින ලොවේ නිර්මාපක ධන කුවේරයන්ගේ සාක්කුවට දමති.
සුන්දර හීනයක් තුල ජීවත් වන බැවින් ඒ ගැන හිතට දුකක්ද නැත.

හීනෙන් අවදිවන්නේ අතේ සතේ නැතිවූදාටය.
එසේ වුවද අබිං කෑ එකා මෙන් හීන ලෝකයෙන් ඔවුනට මිදීමක් නැත.
තව තවත් ණය වී හෝ සන්තක දෙයක් විකුණා හෝ සොරකම් කර හෝ පිටරටකට ගොසින් හෝ නැවතත් මේ සිහින ලොව තුලට උන් රිංගති.

තමන්ගේ හීන ලෝකයක් තුල ජීවත් වූවානම් තව කම් නැත.
මේ ඔවුන් ජීවත් වන්නේ අනුන් සෑදූ සිහින ලොවක් තුලය.

මෙවන්ම වූ සමාජයක, එදා, යශෝරාවයේ බලදේව බලු නොවින.

එහෙත් අද, මේ සමාජයේ බලදේවලා බලු වෙයිද?

බලදේව චින්තනයෙන් පෝශිත, එදා අතුරුදහං වූ පොඩ්ඩා, හෙටවත් මේ සමාජයේදී හමුවේවිද?

එසේ නොවුනෝතින් බලදේවලාගෙන් පසු ඒ චින්තනය මේ සමාජයෙන් අතුරුදහන් වනු ඇත.

ඒ මට හිතෙන හැටිය.

No comments:

Post a Comment